16 Απριλίου 2013

Ομιλία με θέμα: "Μύθοι και αλήθειες για τα καλλυντικά"

Θυμάστε την ανάρτηση με θέμα "Μαθήματα Οικονομίας Lesson 1: Χειροποίητο αποσμητικό σώματος"? Εκεί σας μίλησα πρώτη φορά για την Γκλόρια απο το Απλά Σαπούνι ή Simply Soap. Σήμερα θα σας ξαναμιλήσω για την Γκλόρια με αφορμή την ομιλία της που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Απριλίου, στις 8, στο κτίριο της Γαλλικής Σχολής στη Χαλέπα. Η Γκλόρια εκτός του ότι φτιάχνει καταπληκτικά σαπούνια, αποσμητικά, κρέμες κλπ είναι και βιολόγος και ερευνήτρια βοτανολόγος. Καταλαβαίνετε λοιπόν οτι είναι ειδική στο να απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με τη σύνθεση των φυσικών καλλυντικών και τις ευεργετικές τους ιδιότητες. Παρακάτω επισυνάπτω το e-mail που έλαβα σχετικά με το θέμα της ομιλίας της. 

"Όλοι έχουμε χρησιμοποιήσει και χρησιμοποιούμε καθημερινά καλλυντικά για να βελτιώσουμε την εμφάνιση, την κατάσταση, τη διάθεση, κ.λπ., οπότε το θέμα που θα συζητήσουμε είναι μάλλον οικείο, τουλάχιστον στο μέτρο που νομίζουμε ότι γνωρίζουμε αληθινά τα προϊόντα αυτά.

Ως επί το πλείστον τα καλλυντικά είναι προϊόντα που υπόσχονται πολλά, συχνά απευθυνόμενα στη βαθιά ασυνείδητη ανάγκη του ανθρώπου να γίνεται και να παραμένει όμορφος και υγιής καθόλη τη διάρκεια ζωής του. Η βιομηχανία καλλυντικών είναι μια «βαριά» βιομηχανία, η 4η σε τζίρο παγκοσμίως, διαθέτοντας τα κίνητρα και τα μέσα να κρατήσει αυτή τη θέση υποστηρίζοντας τα προϊόντα της με έξυπνη διαφήμιση, επιτηδευμένα επιλεγμένες επιστημονικές μελέτες, ισχυρό lobbying σε επίπεδο νομοθεσίας και διατάξεων.

Σήμερα με την δυνατότητα πληροφόρησης που δίνει κυρίως το διαδίκτυο, η στάση του καταναλωτή έχει αλλάξει και στα καλλυντικά. Ο κόσμος έχει αρχίσει να προβληματίζεται για την ουσιαστική τους ποιότητα, την αποτελεσματικότητά τους αλλά και για τις εναλλακτικές λύσεις που έχει στα χέρια του. Φαίνεται ότι η συλλογική ιστορική μνήμη σε συνταγές καλλυντικών δεν έχει χαθεί και ότι υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση σε αυτές από κάθε άλλη στιγμή.

Ο καταναλωτής θέλει να καλυτερεύσει τη ζωή του ξεφεύγοντας από τον διαφαινόμενο κλοιό κερδοσκοπίας και παραμυθολογίας, επιθυμώντας ένα φυσικό τρόπο ζωής. Τον μοχλό για μια γρηγορότερη στροφή προς αυτή την κατεύθυνση αποτέλεσε αυτό που βιώνουμε σήμερα ως "οικονομική κρίση". Η τελευταία επιτείνει την ανάγκη να ξεφύγουμε ποικιλοτρόπως από κάθε άσκοπη κατανάλωση, επιπλέον για λόγους οικονομικούς.

Το θέμα των καλλυντικών είναι πολύπλευρο, άμεσα σχετιζόμενο με την υγεία, το περιβάλλον, την έρευνα, την νομοθεσία, τις απαράδεκτες συνθήκες δοκιμής των προϊόντων σε ζώα. Ακροθιγώς δίνουμε το έναυσμα να εκφραστούν βασικές ανησυχίες που εκδηλώνονται καθώς κάποιος αρχίζει να εξετάζει τούτο το εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα. Στην ομιλία μας (Πέμπτη 18/4, ώρα 20:00 στο κτήριο Γαλλικής σχολής Πολυτεχνείου Κρήτης), θα επικεντρωθούμε σε μια ενημέρωση για την την αναγνώριση της πληροφορίας που ο νόμος επιβάλει να αναγράφεται στις ετικέτες των καλλυντικών προϊόντων, στους μύθους και την πραγματικότητα που αυτή η νομοθεσία πραγματεύεται και στην εναλλακτική δυνατότητα κατασκευής καλλυντικών από εμάς τους ίδιους -με ένα επιτόπου παράδειγμα.

Σας περιμένουμε."
Όσοι λοιπόν βρίσκεστε στα Χανιά ελάτε να παρακολουθήσουμε μαζί μια ομιλία για τα προϊόντα ομορφιάς που θα μας βοηθήσει -εκτός των άλλων- να κατανοήσουμε καλύτερα τι ακριβώς σημαίνουν τα μικρά γράμματα. Σίγουρα μας ενδιαφέρει!